HODNOCENÍ DĚTÍ
Děti u nás nedostávají známky. Během školního roku používáme formativní hodnocení, na vysvědčení píšeme slovní hodnocení.
Výhody, které z toho plynou:
dítě se neučí pro známku ani pro pochvalu za 1, učí se pro sebe
dítě se neučí ze strachu z špatné známky (a reakce rodičů)
dítě se nebojí udělat chybu
díky formativnímu hodnocení ví přesně rodič-dítě-učitel, jak na tom dítě je, v čem se posunulo, na čem je potřeba ještě zapracovat (vs. 3 na vysvědčení vám nepoví, v čem se dítě zlepšilo a které oblasti potřebuje procvičit)
Jak tedy rodiče ví, jak na tom dítě je?
týdenní plán: rodiče na konci týdne dostávají do emailu týdenní plán, dítě si ho v pondělí lepí do ŽK
na konci týdne se dítě ohodnotí, jak mu dané oblasti jdou
souhrn týdne: na konci týdne dostávají rodiče souhrnný email, kde učitel sepíše, co tento týden s dětmi probíral
tripartity: každé čtvrtletí organizujeme třídní schůzky rodič-dítě-učitel, kde žák ukazuje své portfolio a spolu s rodiči a učitelem si povídá o jeho postupu
individuální schůzky: rodiče mají právo se sejít kdykoliv během školního roku s učitelem a zeptat se na prospěch dítěte